zondag 13 mei 2012

Nieuwe website

De theorie van mijn Masterpiece is goedgekeurd! Wat een rust! Nu nog een mooie website waar één en ander op gepresenteerd gaat worden. Weer een nieuwe uitdaging.
In Google-sites ben ik nu een website aan het bouwen. Leuk hoor, al die standaard lay-outs, maar dat is te gemakkelijk...
Ik wilde het logo van de school erin verwerken en daar ook de kleuren op aanpassen. Maar hoe krijg je die kleuren nu te pakken?
Via paint en photoshop is het wel mogelijk de kleuren te determineren, maar de codes die daaruit voortkomen werken niet in een website.
Ik heb nog wel een mooie site gevonden waar de juiste kleurcodes te vinden zijn.
Dan moet je nog wel je logo ernaast leggen om te zoeken.
Uiteindelijk heb ik good-old hyves er weer eens bijgepakt. Als je daar een nieuwe achtergrond maakt via "pimp my profile", geeft hyves ook de bijpassende kleurcodes weer.
Deze kleurcodes heb ik vervolgens in mijn lay-out van de site geplakt et voila....
Misschien niet de professionele manier, maar wel een creatieve vond ik zelf....
De website is nog niet openbaar, want hij is nog niet af, maar hier alvast een sneak-preview (in goed Nederlands...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten