Het digibord!
Wat valt er nog veel te leren. Vandaag hebben we eerst theorie gekregen over het gebruik van het digibord. Nee, geen knoppencursus, maar meer vanuit de didactische invalshoek. Aan de hand van voorbeelden bekeken we of de digiborden instrumenteel of intentioneel werden ingezet.
Heel vaak is het digibord nog een veredeld whiteboard.
Daarna gingen we zelf aan de slag. Samen met Sybren heb ik een geschiedenisles voor groep 8 uitgewerkt, vanuit TPACK.
Eerst hebben we een mindmap gemaakt:
Vandaaruit hebben we twee lessen uitgewerkt: in de eerste les staat de leerkracht centraal, in de tweede les de leerling.
Beide lessen ga ik binnenkort geven op school. Verslag hiervan volgt.
Voorlopig kunnen we weer 2 weken in de praktijk aan de slag. Op 23 november ontmoeten we elkaar weer in Leiden, waar we worden bijgepraat over mediawijsheid...
Met nog een aantal keuzemodules te gaan, lijkt het mij wel zeer waarschijnlijk dat digiborden een van mijn specialisaties wordt. Hier valt bij ons op school nog zoveel terreinwinst te behalen!
Ik vind het knap hoor.
BeantwoordenVerwijderenEr komt heel wat bij kijken en het is veelzijdig en intensief. (lijkt mij)
Ruud.