Het storyboard:
Voordat we dit storyboard zagen, kregen we de trailer te zien. We moesten letten op muziekkeuze, geluidseffecten, camerapositie en de manier waarop het verhaal verteld werd.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat wij tijdens het bekijken van de trailer totaal vergaten wat de opdracht was, zo werden we meegenomen in het verhaal.
Kijk en geniet:
Er wordt in films gebruik gemaakt van cameraposities (van bovenaf, close up) snelheid/montage (trailer "the girl with the dragon tattoo) .
Daarna mochten we zelf aan de slag. De opdracht was: kies een langdurige onderwerp voor een korte instructie. Eerst moest er een storyboard gemaakt worden. Daarna moesten we één onderdeel daarvan filmen. Je moest letten op wat je echt wilde laten zien.
Samen met Peggy en Annet ging ik aan de slag. Wij wilden de kringloop van het water laten zien.
Al brainstormend bedachten we dat het goed zou zijn om te beginnen bij de waterkoker.
Waar gaat het water heen dat verdampt? Wat gebeurt er daarna?
Vervolgens kwamen we tot het volgende storyboard:
We zijn begonnen met het eerste stukje. De waterkoker. Alleen al het vinden van een waterkoker in de HS is een uitdaging op zich!
Uiteindelijk vonden we er één bij de receptie. (achteraf had Guido er ook één...)
We filmden het stomen.
Daarna gingen we op zoek naar een afzuigkap; de verbinding met de buitenwereld.
Na een hoop knip- en plakwerk in Imovie konden we 's middags dit filmpje laten zien:
Natuurlijk viel er nog veel te verbeteren:
* Onze achtergronden waren verschillend van kleur
* Het intro was vrij abstract, dat kon persoonlijker, met name ook omdat dit gedeelte van de film zich afspeelt in de leefwereld van het kind.
Omdat er nog tijd over was, hebben we nog even geoefend met het filmen in een persoonlijker, minder abstracte context.
Ik wil eerst volgende week afwachten.
In ieder geval ga ik voor onze school alvast op zoek naar camera's. Het is wel heel leuk om met de kinderen ook dit soort films te maken.
Het leuke was dat ik van plan was om met onze directeur om de tafel te gaan zitten om te gaan praten over het nut van meer camera's op school toen hij me benaderde met de vraag of het geen goed idee was om eens een paar camera's aan te schaffen voor school. Haha ik ren al...
Wat een triest filmpje "Married Life". Ik zou, als ik jou was, vragen of er nog ouders zijn die een camera hebben liggen en nooit gebruiken.
BeantwoordenVerwijderenOf moeten het digitale camera's zijn?
Ben benieuwd.
Gr. Ruud.
Ik heb vandaag al 3 camera's gekocht! Zie blog hierboven....
BeantwoordenVerwijderenIk ben nog niet klaar ;-)
Toch niet geheel "toevallig" dat ik ziek was op deze specialisatie dag..ik moet altijd onwijs huilen van dit filmpje..... :-)
BeantwoordenVerwijderenToch volgende week!